Tuesday, October 27, 2015

Weekly Class di Dolomite, Batu Caves

Assalammualaikum wbt,


Pepatah ada mengatakan, 'Usaha Tangga Kejayaan' tanpa ilmu, usaha lah bagai nak rak pon insyallah memang susah nak berjaya..sebab tu kalau nak berjaya kene ada ilmu..ilmu ape?? 1001 ilmu ada di dunia nih..nak dengan tak nak jek pucuk pangkalnya..ada ilmu yang kene bayar puluh-puluh hengget, ratus-ratus hengget hinggalah beribu-ribu ringgit..tengok je la contoh Pengasas D'Herbs, Dato Aliff Syukri, pengalaman dan ilmu yang beliau ada tuh fuhhhh telah meletakkan beliau sebagai Ikon Wajah Kosmetik Yang DiPercayai di Malaysia..


datoaliff32015
sumber (website d'herbs)

Begitu juga kami di Top Leaders Circle, menyediakan kelas secara PERCUMA kepada rakan-rakan kongsi tentang ilmu Produk dan Bisnes..ilmu yang disampaikan sangat membantu mereka yang baru bermula bisnes Premium Beautiful..mana nak dapat ilmu secara PERCUMA nih kan tapi hanya di TLC sahaja ilmu diberikan secara PERCUMA..teori dan praktikal..formula kejayaan kami di TLC adalah ILMU+BERTINDAK+RUJUK = KEJAYAAN..dan formula ini telah terbukti keberkesanannya dimana telah melahirkan ramai usahawan yang berjaya memegang income bulanan sebanyak 5-6 angka...agak-agak kalau keje dengan orang lain (di opis) dapat tak merasa pegang income banyak tuh sebulan?? dalam mimpi je kannn...tapi tidak di TLC..semakin rajin kita berusaha semakin banyak income yang kita dapat..seronok kan dapat beli apa jua yang kita idamkan selama nih..oklah tak nak celoteh panjang berjela, Bzah share gambar-gambar kelas malam tadi...FULL HOUSE dan HAVOC...Osaka Gambate!!






Emcee of the night, DDM-to-be Syamsina

Hebat sangat semangat juang ibu muda anak sorang ni. Syam tak pernah kerja lepas graduate. Habis belajar je terus buat business. Blur blur tak tau hujung pangkal pun beliau buat je sebab business ni business yang ada mentor yang always tunjuk jalan. Syam start buat  business dari beliau masih anak dara lagi. Kemudian pregnant, dalam pregnant tu pun non stop beliau hadir menimba ilmu dan selalu bertindak dengan rujukan mentor. Lepas bersalin, makin meletop business syam. Dan hari ni, syam antara pemegang income LIMA ANGKA dalam business online with TLC ni. Ni la antara kelebihan bila focus betul-betul buat business sebab hasilnya, tak sampai setahun kerja pun kita dah boleh pegang income puluhan ribu ringgit sebulan. 

Special sangat business networking ni kerana kita bukan just kaya sorang-sorang. Tapi dengan ilmu dan pengalaman yang ada, kita juga boleh menambah nilai pada kehidupan orang lain. 

CDM-to-be Ismalina Ishak

Ex chartered accountant dari International company yang sangat besar dah gah. Mula berniaga pada zaman anak dara.. Niat asal nak berniaga hanya nak tambah RM1,000 je sebulan.. And percaya atau tidak, buat bisnes bersama TLC, beliau dapat buat savings for her wedding RM30,000 in 1 year sahaja! Now dah berniaga secara full time! 

DDM-to-be Myra

Myra ni merupakan seorang bekas pesakit jantung berlubang.

Pernah berkerja ofis hour selama setahun je lepas tamat pengajian sarjana muda dalam bidang International Business kerana berkerja di bawah arahan boss bukan lah sesuatu yang diimpikan beliau.

Pernah merasa nikmatnye kehidupan serba mewah hasil dari perniagaan station minyak, mini market dan sebagai supplier makanan pada sector kerajaan yang diusahakan oleh kedua ibu dan ayah beliau...

Mewahnya beliau hinggakan di zaman belajar lagi beliau dah biasa memandu sendiri Mercedez benz ulang alik kuliah.

Hinggakan satu ketika, ditakdirkan perniagaan milik keluarganya mula di landa ujian...dan dalam sekelip mata je hilang segala kemewahan dan kesenangan hidup yang pernah dimilikinya.

Maka di saat itu bermula lah detik-detik pembangunan hidup yang membuatkan myra tabah dan sentiasa muhasabah diri untuk tidak selamanya duduk di dalam comfort zone yang ada..

Myra di pilih untuk berkongsi tajuk ni adalah disebabkan kerajinan dan kesungguhan beliau untuk sentiasa service rakan kongsi tak kira di mana jugak mereka berada.. Hinggakan naik bas untuk turun service rakan kongsi di luar KL dah menjadi kebiasaan buat beliau.





Thank you Mr PA System. Paidi dan CDM Alfaath. Sentiasa ada untuk tunjuk dan ajar kan rakan kongsi even untuk tugasan sebagai penyelia PA system. Penting jugak tau part PA ni sebab tanpa mereka tak sempurna lah majlis ilmu.


Kagum dengan semangat mereka berdua ni. Even kesihatan kurang baik, tapi mereka tak menjadikan sakit sebagai alasan untuk hadir menimba ilmu. Tahniah Saf dan Kak Ujie. Proud of u. Kejayaan sebenar adalah bila kita lebih baik dari semalam. Banyak sangat improvement yang mereka hasilkan. Congrats!


Ni Aadila Saidi dari Wangsa Maju. Dila ni very humble orang nya walau kerja hakiki pun dah best sebagai seorang accountant di Kuala Lumpur dengan gaji bertaraf Master Holder. Tujuan nak berniaga adalah untuk nak ubah hidup dari pergi kerja balik kerja pada life yang lebih bangak memberi nilai pada orang lain. Hebat Dila ni kalau bab bab menjual Premium Beautiful. 1st month berniaga je more than 10 sets Dila dah let go pada pembeli.


With Ainul yang berasal dari Shah Alam dan merupakan Pakar Fisioterapi yang berimpian nak buat business sendiri dalam usia yang muda. Tahniah Ainul! Ainul dijodohkan bersama TLC dan pilihan ni adalah pilihan yang tepat untuk Ainul belajar dari zero menjadi pro.






Tips: kalau nak cari bisnes, carilah yang ada menyediakan platform ilmu, mentor dan system yang mudah untuk kita follow! Syukur TLC ada semuanya! And jangan tak percaya semuanya percuma! Ilmu pengalaman dari mereka yang dah terbukti berjaya.




Teringin nak berniaga online?
Tak tau nak mula macam mana?
Jom contact Bzah sekarang..

WHATSAPP 0192924228

Love,
PB Lover

No comments:

Post a Comment